본문 바로가기 메뉴 바로가기

서울캠퍼스

닫기

국제캠퍼스

닫기

[기타] [일반대학원 총학생회] 제 1회 경희대학교 일반대학원 학술포스터 발표대회 (★신청기간 연장)

작성자 : 국제행정실
작성일 : 23-10-10 14:33 / 조회수 : 1,509


[제 1회 경희대학교 일반대학원 학술포스터 발표대회]

◎ 부제 : 경희인을 모으고 머물게 하는 교류의 힘
◎ 일자 : 2023년 11월 2일(목) ~ 3일(금)
◎ 시간 : 09:00 ~ 17:00 (집중 발표 시간: 13:00 ~ 15:00)

◎ 장소 : 경희대학교 국제캠퍼스 중앙도서관 로비
◎ 참여 대상 : 일반대학원 석·박사과정 재학생 및 수료생 (선착순 70명)

※ 발표자 지원금 : 1인당 10만원 (포스터 인쇄 비용 포함)
※ 포스터 발표에 참여하지 않는 경우 지원금 지급이 제한될 수 있음
※ 포스터 발표는 개인 또는 팀 모두 가능함

단, 발표 지원금은 팀원 수와 관계없이 동일하게 포스터 1개당 10만원으로 지급됨


또한, 이번 학술대회에서는 1인 또는 1팀당 1개의 포스터 발표만 가능합니다.
중복 신청하신 분들께서는 이 점 참고해주시어 응답해주시기 바랍니다.

참여 방법
- 발표자는 포스터 발표대회 시작 전 참석하여 배정받은 위치에 본인의 포스터를 부착해야 합니다.
- 본 학술포스터 발표대회에서는 포스터 발표 시간을 할당하며, 발표자는 포스터를 기반으로 자신의 연구를 설명하고 질의응답에 참여해야 합니다.
- 발표 시간은 사전에 공지될 예정이며, 발표자는 주어진 시간 동안 발표를 진행해야 합니다.
※ 포스터 발표에 참여하지 않는 경우 지원금 지급이 제한될 수 있습니다.
 


● 설문지 응답 기간(연장) : 2023.10.10.(화) - 2023.10.13.(금) *응답 기간 연장 불가
● 설문지 URL : https://forms.gle/s3BjP9KcBaE3qbaN7


● If you need help with English translation or service in English, please reach out to us by email/call/text with the information below.



안녕하세요, 경희대학교 일반대학원 총학생회입니다.
일반대학원 총학생회에서는 일반대학원 학술포스터 발표대회를 개최하고자 합니다.
이번 학술대회는 학생들의 다양한 연구 분야를 널리 알리고 상호 교류하며 서로의 연구에 대한 평가와 피드백을 얻고자 개최하게 되었습니다.
관심 있는 분야의 학술적 연구와 프로젝트를 발표하고 다른 참여자들과의 소중한 소통과 경험의 장이 될 것입니다.
조사 참여를 위해 소요되는 시간은 약 5분 내외이며, 아래 설문을 통해 참여하실 수 있습니다.
참가 의사가 있는 경우에는 설문조사를 작성해주시기 바랍니다. https://forms.gle/s3BjP9KcBaE3qbaN7
일반대학원 학술포스터 발표대회가 대학원생들의 학술적인 열정과 소속감을 강화하며, 서로 다양한 전공의 연구를 교류하고 함께 성장할 수 있는 의미 있는 행사가 되길 기대합니다.
많은 관심과 참여 부탁드립니다.


학술포스터 발표대회 개최와 관련하여 궁금한 사항이 있으시면 아래 연락처로 문의해주시기 바랍니다.

<일반대학원 총학생회 문의 연락처>
▷ 이메일: msakhu@khu.ac.kr
▷ 전화번호: 031-201-2137

감사합니다.




[1st Kyung Hee University General Graduate School Academic Poster Presentation Competition]

Subtitle: The Power of Interaction to Gather and Sustain KyungHee people
Date: November 2nd (Thu) to 3rd (Fri), 2023
Time: 09:00 AM to 05:00 PM (Presentation Time: 01:00 PM to 03:00 PM)
Location: Lobby of the Central Library, Kyung Hee University International Campus
Participants: Students and graduated students of the general graduate school's master's and doctoral programs (Limited to the first 70 registrants)
※ Presenter Support Fund: 100,000 KRW per person (including poster printing cost)
※ Participation Guidelines: - Presenters must attend before the start of the poster presentation competition and affix their posters to the assigned locations.
- During this academic poster presentation competition, time slots will be allocated for each presenter to explain their research based on their poster and participate in Q&A sessions.
- Presentation time slots will be announced in advance, and presenters must adhere to the allotted time for their presentation. ※ Failure to participate in the poster presentation may result in limited support fund disbursement.



Hello. This is Kyung Hee University Graduate Student Council.
We are organizing an Academic Poster Presentation Competition for the general graduate school students.
This academic conference aims to promote various fields of student research, facilitate mutual exchange, and provide an opportunity for evaluation and feedback on each other's research endeavors.
It will be a platform for presenting scholarly research and projects in areas of interest, fostering valuable communication and experiential learning among participants.
The survey for participation will take approximately 5 minutes to complete. If you intend to participate, please fill out the survey provided below 
https://forms.gle/s3BjP9KcBaE3qbaN7

We hope that the General Graduate School Academic Poster Presentation Competition will enhance the academic passion and sense of belonging among graduate students, fostering meaningful interactions and growth through the exchange of diverse research from various disciplines.
We kindly ask for your attention and participation.


If you have any inquiries regarding the organization of the Academic Poster Presentation Competition, please feel free to contact us using the information provided below.

▷ Email: msakhu@khu.ac.kr
▷ Contact: 031-201-2137


Thank you.
 
닫기